Voor wie?

Voor enthousiaste out-of-the-box-denkers die tijdens deze ontwerpsessie de uitdaging aan willen gaan hun creativiteit in te zetten voor een nog betere Atlas. Want de Atlas Leefomgeving biedt een schat aan informatie over de (kwaliteit van de) leefomgeving. Door deze informatie inventiever en creatiever te ontsluiten, kunnen we beter aansluiten bij dat waar mensen echt behoefte aan hebben. Ga jij de uitdaging aan en denk je mee? 
 

Waarom deelnemen?

Je maakt kennis met de Design Thinking Methode. Deze methode helpt je om jouw creativiteit effectiever en gestructureerder in te zetten. Maar ook ga je vanuit een bepaalde gebruiker van de Atlas een customer journey maken. Je wordt daarbij uitgedaagd om al je creativiteit en out-of-the-box-denken in te zetten.  De beste ideeën worden aan het einde van de dag plenair gepresenteerd. En wie weet, zie je jouw idee straks terug op de Atlas!
 

Wat ga je doen?

Tijdens deze workshop ga je aan de slag met de Design Thinking Methode. Deze methode stelt de behoefte van de eindgebruiker centraal. Doel is om tijdens deze ontwerpsessie vanuit een aantal gebruikersperspectieven te komen tot een nog betere, toegankelijker en aantrekkelijkere Atlas.  Voor jouw gebruikersperspectief ga je kijken wat de wensen, behoeftes en uitdagingen van die gebruiker zijn. Hoe sluit de huidige Atlas op deze wensen, behoeftes en uitdagingen aan? Waar liggen nog te benutten kansen en verbeterpunten? En hoe visualiseer je deze en vertaal je ze naar de Atlas-website? Onder leiding van grafisch ontwerper Frank Paats ga je deze ideeën uitwerken in visualisaties en prototypes. Zo willen we samen met jou komen tot een Atlas die mensen informeert, inspireert en verbindt.

Over de spreker


 

Frank Paats

Frank Paats helpt ondernemers en instellingen om op een leuke manier in beeld te komen bij hun doelgroep. Daarbij zet hij graag opvallende marketingideeën in. Hij vertolkte creatieve functies bij diverse reclamebureau's en is sinds 2003 zelfstandig ideeën-bedenker en trainer. Frank is gespecialiseerd in guerrilla marketing en nudging. Hij traint teams en organisaties op het gebied van communicatievraagstukken teambuilding en verandertrajecten.