Voor wie?

Voor iedereen die geïnteresseerd is wat mensen drijft, wat hun behoeften en motieven zijn en hoe zij bepaalde beslissingen maken als het gaat om water en klimaat. 
 

Waarom deelnemen?

Marjolein en Joyce leren u vanuit hun kennis en ervaring consumenten en burgers beter te begrijpen. U krijgt een introductie in het BSR (Brand Strategy Research)-model. Na afloop van deze workshop heeft u waardevolle inzichten opgedaan hoe u mensen actief kunt krijgen voor het klimaat.
 

Wat gaat u doen?

Hoe krijg je mensen in actie voor het vergroenen van hun tuin om de gevolgen van klimaatverandering op te vangen? Dan moet je ze eerst leren begrijpen. Dat kan met het wetenschappelijke BSR (Brand Strategy Research)-model op basis van demografie (postcode), gedrag, houding en de behoefte en motieven van mensen. In deze workshop lichten workshopleiders Marjolein en Joyce dit model toe en leggen zij uit hoe dit model helpt om inzicht te krijgen in de motieven, behoeftes en drijfveren van mensen.

Over de sprekers


Joyce van der Geest is in haar functie als Research Consultant bij SAMR verantwoordelijk voor het opzetten en uitvoeren van onderzoeksprojecten voor bedrijven en organisaties in diverse branches. Projecten waarin vaak een focus ligt op leefstijlsegmentatie (BSR). Haar interesse ligt bij wat mensen/consumenten drijft. Wat zijn hun behoeften en motieven? Waarom maken zij bepaalde beslissingen? Hoe bereik je je doelgroep en hoe spreek je ze op de juiste manier aan? Verder gaan dan alleen socio-demografie.

Marjolein van Kouterik duikt als nieuwsgierige, enthousiaste, betrokken én kritische senior consultant bij SAMR graag in de wereld van haar klanten én die van hun doelgroep via kwalitatieve e/o kwantitatieve methoden. Onderweg kijkt ze of het gekozen pad leidt tot het klantdoel en signaleert ze het als een zijstap meer waarde biedt. Vanuit inzicht in de context, scherpe analyses, haar expertise en ruime ervaring met beleids- en communicatie-onderzoek geeft ze concrete adviezen die mensen verder helpen. Expert op het gebied van de BSR-methode, klimaat, water en leefstijlen.